Alla inlägg under februari 2008

Av Emma - 29 februari 2008 21:02

senaste impulsköp: Lättsockrad aprikoskräm.
om du var en blomma: Natt&dag
pryl du inte kan vara utan: Mobiltelefonen, har den jämt nära känner mig ensam annars.
Lyx är?: Att sova ut.
Tidningar du prenumererar på: Ingen.
Nåt som gör dej förbannad: MYCKET! Idag flippade jag när jag inte fick upp en förpackning, greppade en kniv och högg sönder den.
Du gör med 100 upphittade kronor: Fyller på mobilen
När grät du senast: Minns inte, var någon vecka sedan tror jag.
Mjukt eller hårt: Hårt.
Kram eller puss?: Kram, kramar är underskattade.
Hyrfilm eller bio?: Hyrfilm f'sho.
Natt eller dag?: Natt, sova säng, säng, säng.
Popsnöre eller sportfåne?: Get your ass away from here.
Kaffe eller te?: Kaffe, te är vatten.
Bakispizza eller bakischirre?: Pizza och juice, mumma.
Förfest eller efterfest?: Efterfest med gitarr och sång.
Plastbestick eller plastbröst?:  plast är överskattat.
Yngre eller äldre?: Äldre.
Om du träffar någon som du blir förtjust i och han/hon talar om för dig att han/hon är rasist/nynazist...Skulle du fortsätta dejta honom/henne?: Noway, någon jädra måtta får det vara!
Om någon sviker ditt förtroende; kan du förlåta sånt?: Ja, men nej.
Är du bra på att lösa konflikter el. är du konflikträdd?: Konflikter är givande och mysiga.
Om någon trycker ner dig, vad gör du då?: Förstår inte hur..
Är du bra på att be om hjälp eller är du en sån som hellre reder dig själv?: Kan själv!
Är du svartsjuk?: Jag hatar svartsjuka, jag hatar hatar hatar! Så, nej.
Vilket jobb skulle du aldrig kunna tänka dig ta?: mc'donaldsslav
Om du hittar en femma på gatan, plockar du upp den?: Nej, för då skriker mina friends "LODIS!" ;p
Vad är det första du tänker på när du vaknar?: jag måste snoooza.
Är du troende?: Jag tror att det finns nått, men inte att det är någon gubbe som sitter bland molnen och bossar.
Tycker du om stearinljus?: Speciellt om dom luktar gott
När blir man vuxen?: Vet inte, känner man sånt?
Hav eller sjö?: Hav
Vad har du för väckarklocka?: sony ericsson
Hur ofta klipper du tånaglarna?: När det behövs.
Har du betalat månadens räkningar?:  vilka räkningar? ;)
Använder du hudlotion?: oja, bodyshops bodybutter e-vitamin.
Tycker du om Dr Pepper?: Nej, men vatten.
Äpple eller Päron?: Päääron
Äter du fiskbullar? : Om jag är tvungen.
När klippte du dig senast?: 1 månad sen typ.
Mc Donalds/ Max / Burger King eller annat?: MAX!!
Platt eller vanlig dataskärm?: laptop
Vad har du för mobiltelefon?: sony ericsson W910i
Dammsög du bakom soffan sist du dammsög?: Minns inte när jag dammsög sist, jag är sämst på att städa. Kom inte hit om du är dammalergiker.
Är det ordning eller oreda i dina byrålådor?: Byrå, what?
Har du blivit sövd någon gång?: Bara lokalt. ;p
Lever din mormor? Oja.
Har du varit med på TV?: Nå lokalanyheter.
Vad BORDE du göra istället för att sitta och svara på frågor just nu?: Hålla mamma sälskap.
Kan du dricka mjölk som "gått ut" för 3 dagar sen?: usch och fy, här luktar det smuts och dy!
Beskriv din humor: TYYYNGASTE!

Av Emma - 29 februari 2008 18:26

Testade att köra med farthållare förut, gjorde en upptäckt. Sundsvallsbefolkning har inte lärt sig att man lär gasa lite extra i uppförsbackar. Dom håller gaspedalen i samma läge hela tiden, dumjävlar! Var hur skönt som helst med farthållare iallafall.


Jag stog för middagen idag, så nu lukar det vitlök. haha :) Blev GRISgott iallafall.
Ikväll blir det lugna gatan för imorgon ska jag jobba.
pz ;)

Av Emma - 29 februari 2008 12:12

Idag har jag beställt grejer i skolans datasal. :P SNS funkar nämligen inte på någon dator här hemma, så jag blev tvungen. Beställde ett par gröna Reebok freestyle hi rainbow och en New era LA keps som ni ser på bilden. Kommer bli riktigt tight! ;p Ni lär hojta om ni hittar på ett par freestyle hi i orange, eller några andra skor i den orange, kapish? ;)
Nu har jag saker att uträtta. pz

Av Emma - 28 februari 2008 14:56

Dagens;

Av Emma - 28 februari 2008 08:54

Snott ifrån Lorrelights blogg. Riktigt jädra nice, shiii!

Av Emma - 27 februari 2008 22:16

Feeett onödigt, men det är rååligt för mig. ;p
AN och DB i framsätet, jag där bak med mobilkameran. stämningen är låg, inte likt..

Av Emma - 27 februari 2008 16:34

Fick ett sorgligt men ändå bra besked för en stund sedan. Nämligen att min farmor dog imorse. Min första kommentar var "- gud vad skönt för henne", hur grymt och fel det än låter. Jag känner mig rätt dum som inte blir ledsen och gråter, känner mig iskall och nonschig. Men jag har aldrig haft någon bra relation till henne, jag har väldigt få minnen av henne. Det jag minns är sånt som saknar betydelse och värde. Nu är det försent att göra det bättre, det har varit försent länge nu. Farmor har nämligen legat i en säng på ett sjukhem sedan 2002. Vem jag är, var det länge sedan hon visste och att jag varit och hälsat på henne har hon nog aldrig förstått.
   Hon var trots allt mamma till min pappa och han älskar jag som fan. Det gör mig ondast att se honom ledsen, se saknaden och ångesten. Ångest för att han inte varit där oftare, för att han inte... you name it! När någon dör kommer man på vad man försummat, det är nästan det som gör mest ont.


Jag har fått upp en ny framtidsplan på tapeten idag. Jag vill göra lumpen! Jag vill bli hundförare för jag älskar hundar. Lumpen är en fin merit också och det hörs ska vara en jädra upplevelse. Jag ska klura på saken ett tag till, ta reda på mer information och sådär.
Föresten så vann jag en tablettask idag av försvarsmakten. DEN NI! ;)


Apropå "vardagsfilosofi"-inlägget igår, så kan jag berätta att jag gjort en människa glad idag. Tror faktiskt det värmde i hans hjärta, det såg så ut. :) Benke stannade för att prata med oss om provet vi ska ha imorgon. När han berättat vad vi borde läsa på och sådär, så sa jag "Du är en bra lärare du!". Då blev han rörd. Att göra människor glada lär vara det bästa som finns!


Idag på näthandeln var jag riktigt less. Bengt hade inte lagt upp bilderna vi skulle jobba med så jag blev dumtjurig. Satt och kollade kingsize, aftonbladet med mera typ hela lektionen. Tillslut gick tjureriet över och då knåpade jag ihop en bild, blev rätt nöjd. :)
På bilden sitter The game i Jannes (lärarens) kontor.
Janne: Meh, tycker du jag ser ut sådär?
Sedan kom han in på sina tatueringar och började berätta historier.. Jag älskar att lyssna på sånt. :p


Ikväll blir det till att plugga natur och kolla på roomservice. ;)
pz

Av Emma - 26 februari 2008 18:09

Jag vill bryta ett mönster, spotta på hela det här fenomenet. Jag har försökt att vända det ryggen, men det går inte. Jag kommer alltid på mig själv med att släga ur mig en negativ kommentar ändå.

   Jag förstår inte varför vi är så bra på att berätta hur dåliga andra är. Skrika ut hur ful någon är i håret, hur dålig någon är på att åka skridskor, hur fult någon valt att klä sig, osv. osv. osv.. 
   VARFÖR är vi tvugna att kommentera det? Hur kan det bli ett av våra problem, när vi lika gärna kan se det som något positivt? Positivt för att alla inte är/tycker/tänker likadant. Varför kan vi inte skrika ut hur snygg någon är, hur bra någon är, hur smart någon är? Varför är det svårt att säga något positivt om någon man inte känner, när det är så lätt att säga något negativt? Borde det inte vara tvärtom?


Från och med nu ska jag försöka ännu mer med att inte säga något negativt om någon. Hålla allt dåligt inom mig och ösa positiva ord över folk.
Är det någon som är på? På att förändra världen..

Presentation

Omröstning

Har vi träffats IRL?
 Ja
 Nej
 Vet ej

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7
8
9 10
11 12 13 14 15 16
17
18
19
20
21 22 23 24
25 26 27 28 29
<<< Februari 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards