Alla inlägg under april 2008

Av Emma - 14 april 2008 20:42

Jag har en ny blogg nu!
Hejdå


oi oi

Av Emma - 14 april 2008 15:17

Nu var första dagen på praktiken avklarad och herregyyyyd! :D
Mitt första uppdrag blev att plocka dricka med Stefan. En karl som inte har alla flingor i paketet, hästar i stallet, kalla det vad ni vill. Han är iallafall inte som man borde. Antingen var han hög eller så är han sådär jämt. Han blundar när han pratar, man får aldrig ögonkontakt med honom. Han är nå jävulskt långsam i både prat och då han ska utföra något. Sluddrar och grejar gör han hela tiden. Några sköna grejer hoppade ur hans mun fast han inte märkte av det. Har haft svårt att hålla mig för skratt många gånger idag. Först sa han "Fanta erotik thrill", sedan sa han "snuspuffar" och mycket annat som jag inte kommer ihåg nu.
På lunchen satt han och jag och pratade politik, där hade han faktiskt vettiga åsikter. Så helt borta i luman är han inte! Nejdå, han var en riktig glidare den där karln..
Dagen har inte varit speciellt energikrävande, jag har mest stått och småplockat och sådär. Rena semestern i jämförelse med mitt jobb! :)

Nu ska jag göra något, vet inte vad än.. men hemma tänker jag inte vara kvar iallafall! :)


oi oi

Av Emma - 13 april 2008 18:16

Igår fick jag ett schema av Per med arbetstider, ska jobba häcken av mig på kvällar och helger i framtiden. v22 ska jag försöka få ledigt för då vill jag bara vara och inte ha några måsten. Jag är less på att alltid ha massa saker som måste göras framför mig. Tänk vad skönt det vore att bara glida som en beduin på en dromedar en hel vecka. :)
Har lämnat ifrån mig städjobbet till Martina i 5veckor nu, så det slipper jag iallafall tänka på.

Idag har jag och pappa sökt igenom Birsta på nötter till fåglarna, utan resultat. Slutade med att vi handlade naturgodis på Coop för att ha åtminstonde någonting att ge dom stackarna. Efter det ville jag köpa skor, men jag ångrade mig. Dels för att det är en dag imorgon också, och dels för att dom bra affärerna inte hade öppnat än. Så imorgon efter praktiken åker jag förmodligen till BC och letar skor. :)
Efter Birsta åkte vi till Timrå för att pappa skulle hämta tjänstebilen. Så hela vägen från Timrå till Juniskär satt jag och sjöng till go musik, sånna stunder är uppskattade. :p "låt oss få det att hända, låt oss tänka smart. 2008 baby, jag kommer präääääänk you out!"
Resten av dagen har jag sovit, ofrivilligt.
Nu är jag nyäten och belåten. Lyssnar på Bo Kaspers orkester som faktiskt lyckats göra en ljuvlig låt. Den heter "Hon är så söt" och texten är riktigt fin, trots att den egentligen inte innehåller så mycket vett. Jag gillar den iallafall, så det så!


När jag satt vid datorn tidigare idag var pappa hit och hämtade något i en låda. Då slog jag honom i skallen, det är en oskriven regel att han minst ska ha en smäll om dagen. Då började han knacka på mina hörlurar sedan drog han till mig i skallen också. Våran relation är så underbar! :D HAHA
Tidigare idag sa mamma: "- om någon utomstående skulle höra och se er så skulle dom tro att ni verkligen hatade varandra!"
Pappa svarade: "- dom man älskar agar man!"
HAHA
Imorse stog jag på ett ben i köket.
Pappa: vad håller du på med? har du ont i benet eller?
Jag: Näe, jag står på ett ben bara.
Pappa: du är ju förfan lika sjuk som jag! undra hur du blir när du är i min ålder alltså.
Det ska bli mig ett sant nöje att få vara jag när jag är i hans ålder, vild är bara förnamnet. :)

segla med roder
oi oi

Av Emma - 13 april 2008 08:50

Den här låten är outstanding, chords är ljuvlig och jag njuter. :)

Av Emma - 12 april 2008 18:13

Jag: Vad tjock du har blivit!
Emelie: Tack!

Första gången någon blivit glad för att man sagt något sånt. :p Till saken hör att Emelie är i 7e månaden.


Har varit en riktigt tung dag idag. Skulle ha slutat 17, men 16.58 kom det en kund och sa att köttfärsen var slut. HAPPY MOMENT! Var bara att sätta sig i köttkylen och mala det. Får mer pengar iallafall och det är aldrig fel!

Nu blir det chillmode för hela slanten!
oi oi

Av Emma - 12 april 2008 12:50

Nu har jag lunch och det är riktigt skönt. :) Är ensam varuplockare idag så min rygg gråter. Har tagit på mig att jobba en timme extra, så jag slutar 17. Emelie skulle bjuda hem nå folk på middag så hon ville sluta tidigare, bra jag finns ibland. :p
Satt och pratade om min praktik på kafferasten.
Jag: dom första dagarna ska jag bara få stå och titta på och ställa frågor.
Anna-Lena: det kommer du aldrig klara Emma!
haha :D och det är sant iofs.. för jag måste ha något att göra hela tiden annars lider jag.


Oh shit, måste åka tillbaka till jobbet!
pz
oi oi

Av Emma - 11 april 2008 18:33

Jag bara älskar det.

Av Emma - 11 april 2008 12:58

Imorse var det redovisning av ett stycke projekt. Informationen var olika ifrån alla håll och bara allmänt yrt. Ingen idé att ta någon diskussion med läraren heller, han är för blåst för att förstå. Vi började en diskussion mitt under redovisningen, men Anna-Lena avbröt den och vi fortsatte redovisa. Tack för det! :)
Fick iallafall G på kursen, förstår inte vad vi fick betyget för, vi har inte precis ansträngt oss med någonting.

Så var det samhälle då kom vi försent så vi missade något som tydligen varit bra. En kille som går någon handelsutbildning i Leksand var där och berättade. Det jag såg av honom var ett stycke närvvrak med snygg tröja. :)
Sedan pratade vi betyg med Benke, får G där också. Men han sa att jag verkade vara en person som lätt kunnat få högre betyg om jag anstängt mig. "För du är smart och verkar tänka i rätt banor", mums vad gott det är med komplimanger!

Nu är det slut med skola, SÅ UNDERBART! :D Har bara 5veckor praktik och lite slötid kvar sedan är det studenten! :D SAY YEAH! Ska bli så jävla skönt att slippa skolan, goddamn. ;)

Nu är jag hemma men måste in till stan snart och lämna bilen utanför Optimus.
Pappa har fixat så jag ska få ha hans bil hela nästa vecka, underbart! :) 

Kocky feat. Lorentz - 4-Ever Juvenile Remix

Presentation

Omröstning

Har vi träffats IRL?
 Ja
 Nej
 Vet ej

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< April 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards