Alla inlägg den 22 december 2008

Av Emma - 22 december 2008 17:03

Av Emma - 22 december 2008 15:45

Gonza från Advance patrol är skööön! :)

Titt: http://svt.se/svt/play/video.jsp?a=1353302

Av Emma - 22 december 2008 15:37

Min och pappas humor:
- hur fan verkar det?
(Förhoppningsvis ett svar av den man frågar)

- det var ju ett jävla oskick!

Av Emma - 22 december 2008 13:10

Min morfar har en otroligt dålig hörsel, så dålig att man ibland undrar om han rent av är döv. Fast rätt vad det är hör han minsta lilla knappnålsfall, vilket får mig att undra om han överdriver en aning. Om han spär på och ska låtsas sämre för att få uppmärksamhet, om han är som dom flesta andra pensionärer alltså.
Han ringde nyss.
Jag: Emma
Han: Anna-Carin?
Jag: NEJ, EMMA!
Han: Fråga mormor och moffa, jag menar mamma och pappa om dom vill ha kaffe när dom kommer hit.
Jag: Jag tror att dom vill det, dom är inte hemma nu.
Han: Har dom åkt redan?
Jag: Dom har åkt till sopstationen, sedan ska dom hit och hämta mig innan vi åker.
Han: Jaså, dom har redan åkt. Vi säger så, hej! *klick*


Han lever i sin egen lilla värld som faktiskt är otroligt liten. Den handlar bara om styrdans, flottan och instrument, saker som han höll på med då han var ung.

Han kan inte för sitt liv förstå att styrdans inte alls är lika inne nu, som för 50 år sedan.


Min morfar är en elak man, eller rättare sagt, han har blivit en elak man. Han är sådär bitter och bitsk som bara pensionärer kan vara. Han hugger som en orm och skäller som en hund på ett mycket otrevligt sätt.
Att vara så, är ett jävla oskick!


På onsdag kommer morfar:
Försöka få någon att spela piano, trots att ingen kan.
Berätta att han inte mår bra på röktkött.
Säga att han inte tänker äta på flera dagar framöver.
Säga "vad är det här för skit?" om något i matväg som han inte kan se med sina dåliga ögon.

Han kommer ta upp sin näsduk och snyta sig vid matbordet när alla andra äter.

Det är mycket han kommer göra, saker han gör varje år, saker som på något otrevligt sätt tillhör julen.

Av Emma - 22 december 2008 10:06

Av Emma - 22 december 2008 08:25

Ett utav mina ögon är blodsprängt, har varit i tre dagar nu. Jag ser ut som ett riktigt litet psyko! :) Antar att det beror på min sömn. Kan ögon ta illa upp av för lite sömn?
Jag har gärna såhär i några dagar till, för blodsprängt är ett otroligt läckert ord.


- Tjena det är jag som är Jocke-med-kniven!
- Hej jag är Blodsprängda-Emma!


klatchigt va? ;)

Av Emma - 22 december 2008 07:45

Igår fick jag mysa med en hund också, en som var nästan lika som min bebis som dog i våras. Vi hade en jämthund, det här var en blandras med jämthund i sig. Ditte hette han, fett söt!
Dittegrisen.

Kan inte låta bli att sakna min bebis otroligt mycket nu!

Presentation

Omröstning

Har vi träffats IRL?
 Ja
 Nej
 Vet ej

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18
19
20 21
22 23 24 25
26
27
28
29 30 31
<<< December 2008 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards