Alla inlägg under januari 2009

Av Emma - 17 januari 2009 13:05

Idag kör vi en repris på förra lördagen, klockers! :)

Heeeers! pz

Av Emma - 17 januari 2009 11:44

Jag var där och det var galet.

Av Emma - 16 januari 2009 17:49

Jag hade ett moment i Uppsala för ett och ett halvt år sedan, som jag vill berätta om.


Uppsala reggae festival 07, kanske dom bästa dagarna i hela mitt liv.
Jag delade ett litet, litet tält med en tjej som heter Linnea. Det fanns inget yttertält så vi stripade fast en plastsäck över, så det inte skulle regna in allt för mycket.
Det där trånga, minimala och fuktiga tältet var inte speciellt inbjudande. Jag sov ytterst få timmar under festivalens gång, tältet fungerade mer som ett förråd för min del. Jag sov hellre i en solstol under partytältet dagtid.


Första natten dansade vi galet på campingen eftersom festivalområdet inte var öppet. Det var den natten jag hade mitt moment, när alla i mitt camp "bordellen eternellen" hade gått och lagt sig.
Jag kunde inte sova så jag gick runt och minglade. Märkte att det var två DJ's som spelade skön reggaemusic mitt på åkern. Jag gick dit och började dansa med en hög random människor. Det kändes som att jag blev ett med musiken. Som om texten var tillägnad mig, som om rytmen skapades efter hur jag rörde mig. 
 Jag älskade livet då. Jag älskade livet på en lerig åker i Uppsala, bland massa folk jag aldrig tidigare i mitt liv träffat.

Av Emma - 15 januari 2009 21:11

Kom nyss in efter en promenad till Kvissle fram och tillbaka. Det är 15 minus ute, friskt och fint. :)
Nu vet jag precis vad jag ska göra i några timmar framöver. Jag ska ägna mig åt en dvd-box som jag har lånat.

Puss och kram säg

Av Emma - 15 januari 2009 19:32

Hur kan man hänga undan ett plagg och sedan glömma bort det?
Jag hittade en Carharttjacka i min garderob nyss, en brun sådan.
Jag har varit i den där garderoben nästan varje dag sedan jag hängde undan den, men inte alls tänkt på att den hängt där.
Nu ska jag ta med den ut i friska luften, det är den värd. :) haha


Har slut på batteri i min kamera så jag tog en bild på jackan från Junkyard.


Eek-a-mouse - Bam bam

Av Emma - 15 januari 2009 14:28

Hon var på Uppsala reggae festival 08, fast jag missade henne.

Av Emma - 15 januari 2009 13:14

Gubb Jan Stigson, finns det en man som heter. Han är kriminalreporter på Dalademokraten och har så varit i 28 år. Igår var han med på TV.

Detta sa Lullap och Pelle till mig och Kattis:

- Vad ska ni göra sedan då, som inte ska titta på Made in Sweden med mig?

- Dom ska titta på Gubb Jan Stigson.

Saker som egentligen inte alls är speciellt roliga, kan vid rätt tillfälle bli magknips-roliga.
Fast Gubb Jan Stigson är iofs speciellt roligt hela tiden.

Av Emma - 15 januari 2009 08:47

Jag har en liten, liten dröm. Som handlar om att jobba på ett speciellt ställe, skulle älska att kliva upp på morgonen med det jobbet.
Jag mejlade dom igår och frågade om dom hade några lediga tjänster. Fick svar nu på morgonen där dom bad mig skicka ett cv.
Tänk om.
Vågar bara drömma. Drömma på samma sätt som man drömmer om en stor summa pengar.

Presentation

Omröstning

Har vi träffats IRL?
 Ja
 Nej
 Vet ej

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2
3
4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30 31
<<< Januari 2009 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards